Az oktatóközpont megközelíthetőségei

Pápateszéri oktatóközpontunk külterületen helyezkedik el, a település központjától mintegy 3 km-re. Nem egyszer fordult elő, hogy a hozzánk igyekvők eltévedtek, vagy egyszerűen elmentek a ház előtt. Reményeink szerint az itt közölt leírások, s térképek segítségével, bármilyen közlekedési eszközt is vesznek igénybe az idelátogatók, gond nélkül megtalálnak bennünket. A megközelítési javaslatok összeállításánál figyeltünk arra, hogy ne tévedjen el senki, akármelyik irányból közelíti is meg az oktatóközpontot.

Öko-módon (vonattal és gyalog, vagy bringával):

Győrből és Veszprémből vonattal jutunk el Vinyéig. Innen gyalog, vagy kerékpáron megyünk tovább a Reflex-házba. Vinyén kerékpár bérelhető a Vinye.hu büfében.

Győrből indul: 05:12, 07:20, 10:58, 15:53, 17:41

Veszprémből indul: 05:00, 08:12, 11.00, 14:55, 19:08

Ha leszállunk a vonatról, akár el is indulhatunk rögtön a Farkas-hegyre, mi azonban azt ajánljuk mindenkinek, hogy tekintsék meg a vinyei állomástól párszáz méterre kezdődő, csodálatos természeti környezetben található Cuha-patak - kerékpárral is járható - szurdokvölgyét, vagy a Fenyőfő felé vezető aszfaltos útról balra letérve a Hódos-ér völgyét (4000 éves földsánc, Likas-kő, Pápalátó kő). Ha megnézték, s megpihentek, elindulhatnak a Reflex házhoz, ami a Vinyétől kb. 7 km-re található Fenyőfő felé. Biciklivel ez nem távolság. Főképp, ha arra gondolunk, hogy a fokozottan védett fenyőfői ősfenyvesen visz át az út, s akár szusszanni is lehet egyet a fenyőfői kocsmában. Fenyőfőig aszfaltos úton, onnan piros + jelzésű erdei úton jutunk el Pápateszér / Farkashegyre. A Reflex-ház Farkashegy 16. szám alatt, egy zöld fakerítéses telken található, a kerítésen belül REFLEX ÖKOLÓGIAI KÖZPONT ÉS ERDEI ISKOLA felirattal.

Visszaút Öko-módon (gyalog vagy bringával és vonattal)

A visszaútra gyalogosan 70 - 90 percet szánjunk a Reflex-háztól a vinyei vasúti megállóig.

Vinyéről Győr felé: 05:51, 09.07, 11:51, 15.46, 20:0

Vinyéről Veszprém felé: 06.12, 08:23, 12.11, 16:56, 18:48

Vonat/busz

Vonattal mehetünk Pápáig vagy Veszprémvarsányig is, innen pedig autóbusszal juthatunk el Pápateszérre.

Busz Pápáról Pápateszérre: 06:20, 14.35 és 17.05  (mindennap), 10.30, 16.10 és 22:30 (csak munkanapokon).

Busz Veszprémvarsány vasútállomástól Pápateszérre: 06:53 és 14:18 (csak munkanapokon)

A falu központjából (Petőfi utca, a templom utcája) a templom mellett balra, majd az Ady utcában jobbra fordulva kb. 2 kilométeres út vezet a Farkashegy 16. szám alatt található Reflex-házba.  A Szőlő utca után köves út vezet tovább, a kőkeresztnél lévő útelágazásnál a jobb oldali úton menjünk tovább a Farkashegy felé. A Reflex-ház a Farkashegy utolsó előtti háza.

Visszaút (busz/vonat/)

A Reflex-háztól gyalog 25 - 30 percet szánjunk a Pápateszér /iskola (a templom mellett), vagy a Pápateszér /szövetkezeti bolt (Coop bolt) buszmegállóig. Ha Veszpérmvarsány felé megyünk akkor az iskola megállónál, ha Pápa felé akkor a Coop bolt előtti megállónál szálljunk föl.

Busz Pápateszérről Pápára: 04.46, 12:37, 16:02 (mindennap), 07.41, 15:05, 20:41 (csak munkanapokon), 06.11 csak (szabadnapokon, valamint tanszünetben munkanapokon), 06.55 és 13:57 (csak iskolai előadási napokon)

Busz Pápateszéről Veszprémvarsányba: 11:12 (csak munkanapkon)

Autóval:
A Győr-Veszprém főúton (82. sz. út) Veszprémvarsányig kell eljutni, ahol a Pápa felé vezető útra kell lefordulni. Ezen az úton a harmadik falu Pápateszér. Ha beérünk a faluba, balra (ha Pápa felől érkezünk, akkor jobbra) kell letérnünk a Petőfi utcába, ahol a templom mellett balra kell kanyarodni, majd 50-100 méter után jobbra, egy Fenyőfő,  Reflex-ház feliratú tábla és piros + jelzés mutatja az utat. Ezen, a még aszfaltozott utcán (Szőlő utca) hagyjuk el a falu belterületét. A falu végét jelző tábla után kőzúzalékos dűlőút következik, amelyen 150-200 métert kell megtennünk, majd a feszületnél jobbra kell kanyarodnunk. Innen, ha még másfél kilométert megteszünk, elhagyva jó pár hétvégi házat, balról egy nagy legelőhöz érünk, jobb kéz felől pedig, egy piros tűzivízcsapot vehetünk észre, amely közvetlenül a Reflex ház zöld faleces kapuja előtt áll. Belül felirat:   REFLEX ÖKOLÓGIAI KÖZPONT ÉS ERDEI ISKOLA.

A faluban tudják, hogy hol a Reflex-ház ház. Ismerik a Reflexet – „a győri zöldeket.” Nyugodtan lehet segítséget kérni bárkitől.

Saját mentett helyek nagyobb térképen való megjelenítése