Megtévesztette a fogyasztókat a Kékkúti Ásványvíz Rt.



cég ugyanis – a kékkúti mellett – azzal azonos néven forgalmazza a Kereki község közelében lévő kútból nyert ásványvizét is – amelyik íze, ásványi anyag tartalma jelentősen különbözik az eredeti (kékkúti) ásványvíztől. A kétfajta két helyről származó, más-más beltartalmú ásványvíz azonos márkanéven történő forgalmazása a fogyasztók részére megtévesztő, – már csak azért is, mert a márkanéven kívül a két címke design-ja is majdnem azonos (igaz, kisebb betűkkel fel van tüntetve az ásványvíz eredete is).

 

Az ásványvízgyártó cég honlapján a Theodora név története a gyárral és ásványvízzel kapcsolatos információk egyértelműen mind Kékkúthoz, illetve a kékkúti forráshoz kapcsolódnak. A problémát az okozza, hogy a kereki ásványvíz (Kereki-dűlő forrás) neve a honlap termékinformáció, minőségbiztosítás rovataiban fel sem merül és a Theodora összetétele címszó alatt a kékkúti ásványvíz összetétele olvasható. Mindezek miatt a Reflex a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult annak érdekében, hogy versenyjogi szempontból tisztázza a vállalat szóban forgó tevékenységét.

A versenytanács most hozott ítéletének indoklása szerint jogsértő, hogy a társaság a Kereki-dűlő közelében lévő kútból nyert ásványvizet is Theodora márkanéven értékesíti. Mivel ennek minősége jelentősen különbözik az eredeti kékkúti víztől, így az elnevezés és a palackozás hasonlósága is alkalmas a fogyasztók megtévesztésére. A versenytanács indoklása rámutat arra is, hogy a múlt évben történt címkeváltás nem emelte ki, hogy a fogyasztó már nem a megszokott termékét kapja a régi csomagolásban.
A versenytanács két hónap haladékot adott a gyártónak a jogszabálysértő tevékenységének beszüntetésére.

 



<< Vissza